fbpx

Gimnastyka i trening

Ważną formą relaksu jest gimnastyka całego ciała zakończona strechingiem i ćwiczeniami relaksacyjnymi.

Głęboki oddech, który zostaje wprowadzony podczas ćwiczeń, dotlenia wszystkie tkanki naszego ciała, a co za tym idzie – relaks. Po niewielkim wysiłku wydzielają nam się w  organizmie endorfiny zwane hormonem szczęścia , które mają ogromny wpływ na odprężenie fizyczne i psychiczne.

Większość dolegliwości bólowych kręgosłupa i stawów wynika z osłabienia mięśni głębokich, które budują stabilizację centralną. Mięśnie, których długo nie używamy tracą swoją funkcję, a inne mięśnie przejmują ich rolę, przez co dochodzi do zaburzenia równowagi mięśniowej, a w konsekwencji do przeciążeń i urazów. Szczególnemu przeciążeniu ulega układ kostny, który może prowadzić do różnego rodzaju skrzywień kręgosłupa (szczególnie u dzieci). W zależności od problemu stosujemy gimnastykę korekcyjną czyli ćwiczenia, które mają na celu wzmocnienie słabego ogniwa i rozciągnięcie struktur zbyt napiętych lub trening funkcjonalny.

Trening funkcjonalny ma na celu wzmocnienie mięśni obręczy barkowej i rąk, obręczy biodrowej i nóg oraz głębokie mięśnie miednicy i kręgosłupa.
Należy je wprowadzić u osób po przebytych kontuzjach oraz jako profilaktykę przed urazami.